Træning i vand for plus damer er varieret træning med styrke og interval præget træning. Træningen er sund, sjov og ofte hård.
Du vil blive udfordret, og du vil kunne mærke din puls.
Træningen er skånsom for dig, som har udfordringer med knogler og led enten pga skader eller overvægt.
Vandet holder dig oppe, og derfor er det dig selv, som skal gøre al arbejdet.
Træning i vand styrker dine muskler og forbedre din kondition.
 
Du kan selv tilpasse niveauet alt efter din kondition.
Forskellige redskaber inddrages - det kan være alt fra spande, til svømmeplader, til elastikker.
Træning i vand er for alle, og det forudsætter ikke du kan svømme.
Vi tilpasser træning så det passer til alle.
Er du lidt bange for det dybe vand, så skal du sige det.
Har du ikke lyst til at få hovedet under vand, så skal du sige det.
 
Træningen sker til festlig og højt musik, og Vivi guider og råber, som kotumen er.
Der er træning for både ryg, mave, arme, balder og lår.
 
Latter musklerne rører vi også, så vi går glade hjem. Det er tilladt at snakke og synge undervejs i vandet.
 
Det er tilladt at lave hygge efter træning, men den skal I selv stå for.
En "brusebajer" kan alle forstå, og vi SKAL huske det sociale og det sjove.
I Varde Svømmeklub lærer vi igennem leg.
 
Der oprettes en lukket FB gruppe hvor vi kan kommunikere. Er man ikke på FB, så kan man downloade Messenger App, eller man får tilsendt en mail.